snösnösnö

Idag är en bra dag! Då undrar ni säkert varför den är så hilma bra? Eller så undrar ni bara om inte Anna nån gång kan kanske sluta tjata om att alla dagar är så bra och bara vara lite bitter och bears som vanliga dödliga. Ett tröstande ord, tro mig, jag kan vara bitter och bears. Men hur kul är det att varken läsa eller skriva om? Nej just det :-) 1-0 till mig.
Ska jag återgå till ämnet kanske? Varför det har vart en bra dag?

1. Ekonomitentan är avklarad! Kändes som det gick bra till och med. Soliditet, PENG-kalkyler och balansräkningar... inget man behöver bry sig om på ett tag. Vi lagrar det någonstans långt bak i hjärnan med förhoppning om att det ligger kvar vid behov.

2. SNÖ. Den andra anledningen är egentligen inte så komplicerad alls. Och inte särskilt ovanlig eller hemskt spännande. Men fan (ursäkta språket) vad lycklig man blir när den ligger där som ett vitt täcke över hela byn. Jo, jag tackar jag. Trots de rutinerades uppmaning om att inte va lycklig riktigt än.. "Det är tredje gången gillt. Vi lovar"... så kan jag inte låta bli att bli som ett barn på julafton av den vita omgivingen.

3. En rolig helg. Tror jag att det kommer bli. Packar in oss i bilen imorn och ska förhoppningsvis nå huvudstaden torsdag natt. Sen ska jag hinna med LIA intervju, bli rundguidad av Ebba på söder, dricka öl, jobbajobbajobba hela lördagen på Winter Jam och umgås med massa trevliga människor på festen.

Slänger upp lite härliga snöbilder så alla i Uppsala kan känna sig liiiiite liiiite avundsjuka ;)

 
 Lycklig                                 Ebba är nöjd         

  
  Snötäckt by                       Lördag i Tandådalen!


Ibland måste man göra saker man inte vill, annars är man ingen människa utan bara en liten lort
- Jonathan


Kommentarer
Postat av: Mickis

Bandana! :) glädje när jag läste ditt inlägg! you make me smile honey :D iaf. liiiiite avis e man ju..... MEN i alunda ligger snön kvar fortfarande sen igår! De du :) :) haha.

2008-11-20 @ 13:31:54
URL: http://dokusapaalauppsala.bloggspace.se
Postat av: matilda

annsan.. ja missar dig.

2008-11-22 @ 11:04:21
Postat av: Wille

Vi är inte avundsjuka..

Men du kan gärna få ta med dig all snö upp!

Säg mig Anna, vilken nytta gör snö? :)

2008-11-24 @ 20:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0