Red red wine...

Fullt upp med tentaplugg inför tentan imorn! Marknadsföring hit och marknadsföring dit... Man har bara en massa P:n och livscykler i huvudet! Igår tyckte vi att vi i huset vart jätteduktiga och pluggat så bra så skulle avsluta kvällen med ett glas vin. Vill ni ha ett tips? Ett glas kommer bara i plural. Ett glas innebär inte längre ett glas. Ett glas betyder improviserad rödvinsfylla följt av en låååång seg dag med 7 timmars ekonomi i skolan! Men oj vad roligt vi hade!

Så imorse va Mamma Ebba inne och väckte mig med ljuva löften om nybryggt kaffe. Så jag masar mig upp ur sängen - men var va kaffet?! Nåja, det kom lite senare och jag ryckte upp mig själv och kom iväg till skolan!
Och tur var väl det, för vi hade en riktigt roligt och spännande föreläsning om retorik. Föreläsaren Karin gjorde klockrena beskrivningar av hur folk beter sig när man kommunicerar med varandra och vad man ska tänka på när man ska tala som en "ledare". Så nu har vi tre veckor på oss att planera och öva inför ett 5 minuters tal som ska va Kick As! Kul!

Sagt av snillen - "Jag känner mig som en förvirrad pingvin i en hönsgård" - säger Ebba. Hur känner man sig då, undrar jag?! :-)

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0