Ibland så tänker man efter för mycket

Det här ska ju vara en rolig och kul blogg att läsa och jag hoppas verkligen ni som läser den tycker det! Men det är en sak jag kom och tänka på som jag bara måste ta upp även om den är mindre rolig... Ni vet hur jag alltid tjatar om hur det är "Bättre att ångra nått man gjort än att ångra att man aldrig gjorde det", hur man ska "leva livet" och "Life is what you make it. Alwyas has been. Always will be". Såna citat kan tyckas vara lite uttjatade och man tänker kanske inte så mycket på vad som egentligen menas med dem utan slänger bort dom i nått hörn av medvetandet utan eftertanke.

Okej, jag lever livet, säger många då. Och jag unyttjar varje dag och gör det jag vill och som gör att jag mår bra. Gör man verkligen det då, undrar jag? Jag kan ärligt säga att jag inte alltid gör det och har verkligen inte gjort det under en period innan allt började kännas bra igen. Helt ärligt och med handen på hjärtat så är det många av oss som kanske ibland tänker lite för mycket på vad alla andra tycker och tänker och vill än på vad som själv får en att må bra. Så snälla, gör mig en tjänst och ha kul! Ha roligt, ut och res, träffa din familj, ge komplimanger, kramas mer, våga chansa, tro på dig själv, må bra, testa nya saker och framförallt tänk inte så mycket. Planera inte varje dag i detalj utan lita på din känsla. Efter allt så måste man ju ha lite känsla för feeling!

För mig så är det viktigt att påminnas om det här lite då och då så man inte glömmer bort hur viktigt det är. Jag har den turen att jag har en hel massa nära och kära som alltid peppar mig och säger att det jag vill göra kan jag göra. Och kan man och vill man så ska man!

Jag skriver det här inlägget idag för jag snubblade över en tjejs blogg.. En 20 årig tjej, lika gammal som mig, som fick cancer. Hon skriver om sin vardag och är positiv och glad för det livet hon lever trots att hon är riktigt riktigt sjuk. För cirka en vecka sedan så dog hon av sin cancer.  Den bloggen fick mig att tänka efter en gång extra och jag hoppas att jag också kan påminna några av er om att leva livet och ta till vara på det! http://jagefrisk.blogg.se/index.html

Så ta hand om er själva. För det är ni värda tusen gånger om. Godnatt! /A


Kommentarer
Postat av: Matilda

ja man får sig ju en funderare på livet. helt klart.

2008-10-01 @ 12:27:26
Postat av: Elsa

Bra inlägg Anna.. Man ska verkligen inte ta livet för givet! Och man ska ta hand om sina nära och kära! Därför vill jag ge Dig Anna en bamsekram för att Du är en så fin människa och jag är stolt att få vara Din vän:)

2008-10-02 @ 21:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0