Hur man vet vad som är upp och vad som är ner

Ni vet såna perioder då man grubblar lite för mycket. Jag tror att jag är inne i sån nu.
Jag grubblar över vad jag ska göra efter utbildningen. Jag grubblar över vad jag tycker. Och jag grubblar över vad vissa tycker om mig. Det är alltså tre saker att grubbla över som jag egentligen inte kan göra någonting åt. Är inte det då lite bortkastad tid?

Punkt ett. Att fundera vad jag ska göra i höst är i och för sig en bra punkt. Det kan vara bra att veta var man ska bo, vad man ska göra om dagarna, och vad som ska bekosta ens nudelmiddag :-)

Att grubbla över punkt två leder egentligen ingen vart. Vissa skulle kunna säga att man ibland kanske ska ta en paus och fundera ut lite vad man tycker och känner och tänker. Men innerst inne tror jag inte att det är något man kan grubbla eller fundera fram. Saker man tycker och känner och tänker kommer av sig själv. Så det så. Och försök alltid att följa det du känner. På magkänsla kommer man långt!

Och punkt tre. Phu! Det måste vara den mest bortkastade punkten att grubbla över. För det är nämligen något man inte kan göra så värst mycket åt. Man kan göra sitt bästa för att personer ska tycka om en på det sätt man vill. Men sen kan man inte göra mycket mer. Alls. Bara att vänta och hoppas på det bästa.

Så jag ska nog sluta grubbla och ta en kexchoklad. För det gör en go och gla' har jag hört. Och vem vill inte vara det?


P.s ska passa på att skryta lite! Bilden nedan (som jag tagit) gick till final i Åre Photo Adventure och rullar just nu på åre TV!



Kommentarer
Postat av: Elin

Sjukt snygg Anna! :)

2009-02-23 @ 22:15:09
URL: http://elinsoderstrom.blogg.se/
Postat av: M

Fett coolt!

2009-02-26 @ 09:02:13
URL: http://dokusapaalauppsala.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0