Storulvån tur och retur

Hallå!

Har vart en sväng upp till Storulvåns fjällstation och lekt vildmarkare med klassen! Det var riktigt kul faktiskt och jag kände mig som jag gick på lågstadiet igen när man packade macka och kexchoklad :)

Åkte först till Hanöl och kollade på lite forsar, sen käkade vi lunch och jag fick total matkoma och kunde inte röra mig på en timme.. Låg och tyckte sjukt synd om mig själv i bilen! (Mickis, du vet hur det är!!) Vidare till Storulvån där vi inakorderades bland främlingar och illaluktande vandrarkängor. Spännande, spännande. Sen blev det middag - en väldigt god potatissallad med kyckling för de som undrar. Och sist men inte minst klättring på Sveriges högsta inomhusväg av natursten. 12 m genom restaurangen tror jag den var! Kom kanske halvvägs men är faktiskt ganska nöjd över min insats! Man kanske ska satsa på klättring?

Dag två blev det sen marsch i rask takt till en topp nån halvmil bort och framförallt upp. Jag var lagom trött i benen när man äntligen stod på toppen i blåsten och 6 graders "värme". Men det var det värt för den fina utsikten!

Sen när vi efter mycket om och men kom tillbaka till civilisationen stod han där. Inte vilken han som helst utan killen vi alla väntat på och längtat efter... Leif! Alldeles hårig, lite rund om magen och med sjukt mycket charm. För er som undrar så, nej, jag har inte ändrat min smak på killar - vi pratar om en ren! Den tama renen Leif som brukar roa sig med att äta upp fjällvandrarers matsäckar och kliva in i stationen och lägga sig framför tv:n.

Jag har föresten fått en dörr! Yeah! Fast inget handtag, men hur mycket kan man begära? :)

Nu ska jag sova så sjukt gott i min egen säng! / Kram A

"What you feel it was you are, and what you are is beautiful" - Goo Goo Dolls

Fjällen är fint


Helt okej utsikt!

Vi klarade oss hela vägen upp
Vi tog oss hela vägen upp!

Renen Leif!
Renen Leif!


Kommentarer
Postat av: Mickis

Haha, jag diggar Leif redan :p fett cool ju!

2008-09-11 @ 10:08:11
Postat av: Mickis

Jag diggar redan Leif asså, fett cool ju! :p

2008-09-11 @ 10:09:55
Postat av: Mickis

oj, jag skrev dubbelt :p

2008-09-11 @ 10:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0