Jag hoppas att jag är typ 2

Jag undrar om man kan dela upp människor i kategorier? Och innan alla blir jätteupprörda så kan jag förtydliga att jag inte menar i kategorier baserat på hudfärg, religion eller kanske utbildning. Nej, jag undrar om det finns de människor som alltid vaknar på morgonen och tänker "Nej, fy fan. Inte morgon redan" Och om de finns de människor som alltid (läs oftast) vaknar och tänker; "Äntligen morgon, undrar vad jag kommer få vara med om idag!?!"

Jag hoppas att jag är typ 2. Jag vill vara typ 2. Och jag tror jag vet hur man blir det. Sakta men säkert...

Till att börja med måste man inse att allt inte alltid går som man vill, men även om saker och ting inte går som man vill behöver det inte betyda att det går fel. Och även om det går fel, so what? Man växer av allt och jag tror man växer allra mest av just misslyckanden eller misstag.

En sak som underlättar mycket om man vill vara typ 2, är att umgås med andra typer av samma kategori. Det är lättare att vara pepp och positiv om man omger sig av personer som är peppande och positiva. Så ut och leta!

Vidare tror jag på att prova nya saker. Det behöver inte betyda att du ska hoppa bungyjump eller lära dig ett nytt språk. Det kan vara så litet som att prova den nya smaken på din frukostjuice eller köpa en tröja med en färg som du egentligen aldrig skulle köpa. Våga nya saker, annars kommer du aldrig få reda på om du gillar det!

Sen måste man våga lite med. Riskerar man inget och kastar sig aldrig ut i det blå, så kommer man aldrig heller uppleva de där euforiska, adrenalinfyllda eller bara lyckofyllda ögonblicken då man verkligen lever. Våga chansa!

Sist men inte minst, kramas mer!

"Did you give the world some love today, baby?"

Kommentarer
Postat av: M

Gosh, den låten va mkt bra! :)

2009-02-12 @ 10:18:21
URL: http://dokusapaalauppsala.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0